TDC i ny indholdsoffensiv

I fremtiden skal kampen om bredbåndskunderne kæmpes på indhold, mener TDC. Teleanalytiker siger god for ideen, men mener ikke, TDC kan levere varen alene, og det sætter gang i rygterne om et muligt køb af TV2.

TDC erkender nu, at kampen om bredsbåndskunderne skal vindes på indhold og ikke blot på den rene datatrafik..

I en kortfattet pressemeddelelse skriver TDC, at selskabet vil til at konkurrere på indhold.

- Udviklingen af indhold er der, hvor TDC også i fremtiden har til hensigt at differentiere sig fra konkurrenterne, siger Henning Dyremose i pressemeddelelsen.

Han begrunder den nye indholdsoffensiv med, at det er svært at konkurrere alene på levering af bredbånd.

- Bredbånd er det samme, uanset hvem der leverer det, lyder det fra Dyremose.

TDC vil selv og i partnerskab

Tiltaget kommer, efter selskabet af Folketinget er blevet tvunget til at fjerne visse gebyrer for anvendelse af det rå kobber og samtidig udvide dækningen til 98 procent af befolkningen.

TDC nævner blandt andet sit musiksite, et virtuelt fotoalbum for bredbåndskunderne, og spil-sitet Boomtown som en del af deres indholdstilbud.

TDC oplyser, at selskabet vil udvikle indhold alene og i partnerskab med andre.

Det vil da også kræve en diger indsats fra TDC at blive en stor indholdsleverandør, men det er den rigtige vej at gå, mener Torben Rune, direktør i Netplan og teleanalytiker.

- Netudbyderne bør lede efter andre måder at tjene penge på, for priserne på at flytte bits er stadig faldende - og indhold er ikke noget dårligt valg for TDC, siger han.

Samarbejde med TV-station

TDC har dog tidligere udtalt, at selskabet ikke ville producere indhold selv, og analytiker Mette Ahorlu hos IDC mener da heller ikke, at TDC vil blive en stor indholdsleverandør alene.

- Det ville være oplagt for TDC at lave en aftale med en TV-station om at levere indhold, siger Mette Ahorlu.

Men TDC?s pressemeddelelse lægger op til, at TDC selv skal udvikle indholdet, og netop derfor mener kilder i branchen, at TDC har planer om at købe TV2.

Og det ville ikke være nogen dårlig idé, mener Torben Rune.

- Hvis TDC skal være en stor indholdsleverandør kræver det både, at der er et bredt udvalg af medier, man kan kommunikere igennem. Men også, at der er et stort kvantum af indhold. Og der er TV2 jo stærke, så det er et godt bud, mener Torben Rune.

TDC ønsker ikke at kommentarer på rygterne om købet af TV2.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere