Siden tirsdag aften har alle selvbetjeningssystemer og kontantautomater i Danske Bank og BG Bank være nede.
Det betyder, at ingen kan hæve penge i automaterne, og at kunderne ikke kan benytte netbank.
Også kunder, der møder op i filialerne, kan have svært ved at få betjening. Kunderne kan dog hæve penge i banken, selv om de interne systemer er ramt af ustabil drift, hedder det i en kortfattet meddelelse på Danske Banks hjemmeside.
Indtil videre kan ingen forklare, hvorfor systemerne er nede, og der er heller ingen gisninger om hvornår de kommer op igen.
Skyldes "teknisk problem"
I en mail til kunderne omtaler Danske Bank årsagen til nedbruddet som et ikke nærmere specificeret, "teknisk problem".
Danske Bank blev tidligere i år hårdt ramt af fejl i IT-systemerne. I marts var så godt som alle bankens IT-systemer ude af drift i mere end en uge, så bankens kunder ikke kunne få adgang til deres konti eller få udbetalt løn.
PBS og andre banker gik dengang ind og udbetalte løn til 75.000 14-dagslønnede danskere, hvis løn var strandet i Danske Banks systemer.
Nationalbanken måtte også give Danmarks største bank en hjælpende hånd og tilførte banksektoren fem milliarder kroner i frisk likviditet for at sikre, at bankens kunder blev holdt skadefri.
Danske Bank udbetalte efterfølgende mellem 40 og 50 millioner kroner i erstatning til kunder, der led tab på grund af nedbruddet. Danske Bank sendte regningen videre til IBM, som har leveret systemerne til banken.
Det har endnu ikke været muligt at få en kommentar fra banken.