Det omfattende rod efter den fallerede borgmester Peter Brixtoftes (V) år ved magten i Farum Kommune skal elektronificeres, så Farum-kommissionen bedre kan komme til bunds i de mange dokumenter.
Kommissionen har netop købt et komplet dokument-håndteringssystem af Siemens og Software Innovation.
Systemet skal bruges til at skabe overblik og orden i de 25 flyttekasser med bilag fra Farum-borgmesterens administration og bogføring.
25.000 dokumenter skal registreres
En af den politisk nedsatte kommissions kommende opgaver bliver at registrere omkring 25.000 dokumenter i dokumenthåndterings-systemet, så det bliver muligt at søge i dem elektronisk.
Farum-Kommissionen holder til i det indre København, og det er målet, at arbejdet med at kulegrave Peter Brixtofte-sagen skal være papirløst.
Dokumenthåndterings-systemet, som Software Innovation og Siemens skal levere i fællesskab, er en standardløsning baseret på Software Innovations DocuLive-system.
Dette system anvendes i forvejen af en række offentlige myndigheder, og dermed lever det op til et par af Farum Kommissionens helt grundlæggende krav - nemlig, at systemet skal være i drift allerede 1. oktober, og at brugerne skal have så lidt uddannelse som overhovedet muligt for at betjene det.