De italienske konkurrencemyndigheder har idømt Apple en bøde på 900.000 euro - knap syv millioner kroner.
Bøden er straf for at have undladt at oplyse kunderne om længden af den lovbefalede garantiordning på selskabets produkter, skriver BBC.
Hverken på selskabets italienske hjemmeside eller i de fysiske butikker, hvor Apple-produkterne bliver solgt, orienteres man om længden på den lovbefalede garantiperiode, som i Italien er to år.
Apple har nu fået påbud om at fortælle om den to-årige garanti, som selskabet skal yde, i materialet for selskabets servicetilbud, Applecare.
En Googleoversættelse af den italienske kendelse kan ses her.
Apple har tidligere taget flere opgør med de nordiske forbrugerombudsmænd - blandt andet om selskabets garantibestemmelser.
Den danske Forbrugerombudsmand kaldte det sidste år for vildledende markedsføring, når Apple bruger ordet "garanti".
Efter dansk lov skal en garanti stille forbrugeren væsentligt bedre end den danske forbrugerlovgivning - og dét gjorde Apples garanti ikke.
Apple har omvendt klaget over Forbrugerombudsmanden, som firmaet ikke mener lever op til god forvaltningsskik - et skridt, der fik en forvaltningsretsekspert til at betegne selskabets fremgangsmåde som forsøg på "intimidering".