Artikel top billede

HTC: Her er mulig forklaring på smartphone-bøvl

Flere it-chefer har offentligt kritiseret HTC's smartphones og service. Se selskabets reaktion her.

Læs også:

Købte tusindvis af HTC-telefoner - nu skrottes de

Her er de mest fejlbefængte smartphones

Flere svenske it-chefer er i oprør over bøvl med HTC-telefoner.

Computerworld har talt med danskeren Peter Frolund, der er Managing Director for HTC Nordics, der ikke umiddelbart anerkender, at problemet er selve HTC-telefonerne.

"Dialogen går selvfølgelig på at finde ud af, hvad årsagen til det her er - typisk er der mange gange flere indgangsvinkler til, hvad årsagerne er. Det kan skyldes telefonen, det kan skyldes netværket, og det kan skyldes særlige løsninger, der er valgt af den pågældende virksomhed."

Hos den svenske pendent til sygesikringen har man ifølge Computerworld Sverige besluttet at skrotte tusindvis af telefoner af mærket HTC Wildfire, der kører Android.

Blandt problemerne er, at telefonerne ringer op af sig selv, at de har dårlig modtagelse og batteritid - og at "Försäkringskassan" ikke har kunnet få en mail-sikkerhedsløsning til at fungere.

Samtidig siger it-chef Peter Lindén fra Kemikalieinspektionen, at han har svært ved at komme i kontakt med HTC om problemer med HTC Radar Trophy og HTC Mozart med Windows Phone.

Her er HTC's reaktion

Peter Frolund, hvad er din reaktion på kritikken fra de svenske it-chefer?

"Vi tager al feedback, vi får fra vores kunder, seriøst og har så vidt muligt altid en grundig dialog med dem og har også en dialog med de kunder, der er nævnt i jeres artikel."

"Det er det, vi i øjeblikket er ved at undersøge i samarbejde med både operatører og de pågældende virksomheder."

Peter Frolund henviser samtidig til, at blandt andet HTC Wildfire S, som man er utilfreds med hos Försäkringskassan, er solgt i stort omfang i Sverige.

"Uden at vi på nogen som helst måde har set problemer i det omfang, som bliver nævnt i artiklen. Derfor er der noget, der tyder på, at der er nogle særlige forhold omkring de løsninger, der er blevet valgt, som vi skal se nærmere på sammen med de involverede parter."

Siger du dermed, at du ikke mener, at problemerne ligger i jeres hardware eller software?

"Jeg kan konstatere, at der for eksempel er solgt over 100.000 Wildfire S i Sverige, og at vi ikke er blandt de 100.000 kunder, som har set problemer i det omfang, der bliver nævnt her."

"Det betyder ikke, at vi læner os tilbage og siger, at vi ikke vil se på sagen - det gør vi selvfølgelig - men vi arbejder på at finde ud af, hvad årsagen kan være," siger Peter Frolund.

"Det kan være flere forskellige ting, som ligger uden for det, der har med os og vores telefoner at gør."

En af it-cheferne siger, at han ikke kan komme i kontakt med jer omkring problemerne. Hvad siger du til det?

"Det kan vi ikke helt genkende, men hvis der skulle være nogle misforståelser omkring det, er han meget velkommen til enten at tage fat i mig eller vores ansvarlige for vores erhvervssalg i Norden, og så tager vi bestemt en yderligere dialog."

Læs også:

Købte tusindvis af HTC-telefoner - nu skrottes de

Her er de mest fejlbefængte smartphones




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere