Læs også:
Google afslører: Danskerne er vilde med bryster
Google-konkurrenten Yahoo! har offentliggjort top 10-listen over de mest søgte ord i 2011.
På Google Insight kan du faktisk selv grave hitlisterne frem og specificere dem efter kategori, geografi eller tid.
Vi har gravet lidt i Googles 2011, og her får du overblikket.
iPhone overtager verdensherredømmet
På Google Insight er det ikke muligt at få vist de mest søgte ord på verdensplan.
Til gengæld kan du få vist en top 10-liste over de søgeord, der er i størst fremgang i 2011.
Førstepladsen går ubestridt til "iPhone 5", der i 2011 har oplevet en fremgang på intet mindre end 1.700 procent.
Til sammenligning havde nummer to på listen en fremgang på 300 procent.
En iPhone 5 blev det som bekendt desværre ikke til, da Apple i oktober indkaldte til det længe ventede pressemøde.
I stedet blev verden præsenteret for iPhone 4S.
Måske søgningen "iPhone 5" oplever fortsat fremgang i 2012, eftersom vi ikke er blevet præsenteret for den magiske femmer endnu.
De sociale danskere
I Danmark er vi tilsyneladende mindre interesserede i Apples teknologiske vidundere.
iPhone er i hvert fald ikke at finde på den danske top 10.
I stedet indtager Facebook en førsteplads på danskernes søgninger efterfulgt af YouTube og Google.
Facebook er lynhurtigt blevet et verdensomspændende fænomen. Og trods den vedvarende debat om Facebooks omgang med personlige oplysninger ser det altså ud til, at danskerne endnu ikke har vendt den interaktive vennekreds ryggen.
Yahoo! har i forbindelse med top 10-listen beskrevet, hvordan listerne oftest er domineret af kendisser og større nyhedsbegivenheder.
På Yahoo!-listen synes det usædvanligt, at en gadget som iPhone skulle indtage førstepladsen.
På den danske top-10 er der ikke en eneste kendis eller nyhedsbegivenhed at finde.
Listen består faktisk udelukkende af internettjenester og medier, hvis vi lige ser bort fra nummer fire, der faktisk er noget så nationalt som "Danmark".
Her slår Microsoft Apple
På Google Insight kan du også specificere toplisterne efter søgekategori.
Kigger vi på søgninger i kategorien "Computer og Elektronik" i hele verden i 2011, sker der noget interessant.
Hvor Apple har tendens til at være dominerende, sker der her det modsatte.
Kun to af de 10 pladser er reserveret til Apple. Det drejer sig om nummer fem og ni, der er henholdsvis "Mac" og "Apple".
Microsoft tegner sig for tre pladser, nemlig nummer et, tre og fire. Og netop førstepladsen er en gammel kending på nettet.
Det er "Hotmail", som er en del af Windows Live og dermed Microsoft, der indtager tronen som nummer et.
Googles egne tjenester, "YouTube" og "Google", må se sig henvist til en syvende- og tiendeplads.
Hvert år samler Google selv det forgangne års tendenser på kryds og tværs. Det ligger samlet på Google Zeitgeist.
2011 er ikke opgjort endnu på siden, men du kan gå på opdagelse i 2010 og se, hvilke tendenser internettet bød på sidste år.
Læs også: