Der er egentlig ikke meget at grine i de adskillige drabelige retssager mellem Samsung og Apple, hvor parterne skiftes til at fremsætte erstatningskrav og forsøg på at bremse hinandens nye produkter i både EU og Australien.
Men Samsungs reklameafdeling har alligevel valgt at bruge de to firmaers stridigheder på komisk facon i en ny stribe reklamer.
Samsungs officielle reklamefilm går basalt set ud på at latterliggøre de mange mennesker, der ukritisk stiller sig i kø efter en iPhone, når der - i Samsungs optik - allerede findes telefoner, der er meget bedre. For eksempel Galaxy S II.
I videoen kan man høre en fyr i køen sige, at han ikke kan købe andre telefoner end en iPhone, fordi han er en kreativ type, hvor til hans sidemand tilføjer: "Hey, du sælger kaffe".
Om den direkte reference til konkurrenten ville være tilladt i Danmark er uvidst. Tidligere har en juraekspert vurderet for ComON, at netop Apples latterliggørelse af Microsoft med kampagnen "I'm a Mac" kunne være i strid med god markedsføringsskik.