Google Analytics er et af de mest populære værktøjer, når du skal have oplysninger om, hvem der besøger din hjemmeside.
Nu er Google klar med en opdatering til det populære værktøj, der som noget nyt gør det muligt at få oplysninger om de besøgende, blot få sekunder efter at de har besøgt hjemmesiden.
Tidligere har det ikke være muligt at overvåge de besøgende i real-time. I stedet har du været henvist til at skulle vente i op mod 24 timer på at få oplysninger om de besøgende.
Google Analytics har nydt stor popularitet, fordi det er et gratis værktøj, der giver dig adgang til dybdegående og meget avancerede oplysninger.
Ud over at se, hvor mange der besøger din side, kan du også få oplysninger om, hvordan de har fundet den, hvilke søgeord de har brugt og hvilke computer og software de bruger.
Få tjek på de mobile besøgende
Den seneste opdatering indeholder også et nyt menupunkt, der giver dig mere detaljerede oplysninger om mobil-brugerne på din hjemmeside.
Surfere, der bruger mobiltelefoner og tablets, udgør en stadigt stigende del af verdens websurfere, og under det nye menupunkt kan du blandt andet få oplysninger om, hvilke type telefoner folk besøger din hjemmeside med, og hvordan forholdet er mellem antallet af besøgende på mobiltelefoner og traditionelle computere.
Opsæt flere mål
En af de mere avancerede funktioner, som du finder i Google Analytics, er muligheden for at opstille særlige mål, der opnås, hvis folk udfører nogle handlinger på din hjemmeside, som du selv har defineret. Et oplagt mål kan eksempelvis være, hvis folk køber et produkt i din webshop.
Og med den seneste opdatering af Analytics kan du få endnu flere oplysninger om netop de folk, der opnår et af dine mål.
Det kan du gøre via en ny funkton, der hedder Flerkanalstrategi, som fortæller dig, hvordan folk har fundet din hjemmeside og bevæget sig rundt på den, umiddelbart før de foretager et køb.
Her på PC World Business har vi tidligere fortalt om fem Google Analytics funktioner, som du bør kende.
Læs også:
Sådan opfanger du online-sladder om din virksomhed
Disse tricks gør din virksomhed smukkere på Google