Ementor får millionordre fra ministerium

Kulturministeriet investerer godt 12 millioner kroner i et nyt IT-system, der skal håndtere ansøgninger om tilskud for omkring to milliarder kroner årligt. Ementor skal levere systemet, som det allerede har store erfaringer med.

IT-selskabet Ementor har indgået en kontrakt med Kulturministeriet om implementering og vedligeholdelse af et administrationssystem til at håndtere tilskud, TAS.

Aftalen til godt 12 millioner kroner skal effektivisere administrationen af mere end 50 forskellige tilskudsordninger i ministeriet.

- Det overordnede mål med implementeringen af TAS er dels at øge kvaliteten i tilskuds-administrationen, dels at effektivisere arbejdsgangene og altså derigennem styrke vores service over for ansøgerne, siger budgetchef Stig Christensen, Kulturministeriet.

Samlet regner han med at anvende systemet til at fordele godt to milliarder tilskudskroner årligt.

Ministeriet får sammen med systemet nogle redskaber til en fuldstændig detaljeret økonomistyring af tilskudsudbetalingerne og til at få et klart overblik over, hvilke tilskudsmidler, der er blevet brugt og til hvad.

Bygger på rammeaftale

Kontrakten bygger på en rammeaftale mellem Ementor og Økonomistyrelsen, der giver grønt lys for, at alle statslige institutioner og styrelser vælger TAS som tilskudsadministrationssystem.

Indtil videre har tre ministerier og Direktoratet for Fødevareerhverv valgt at satse på Ementors TAS-platform som redskab til at håndtere deres administration af danske og EU-baserede tilskudsordninger.

Kulturministeriets nye TAS-system implementeres af Ementor i løbet af efteråret og forventes klar til drift i slutningen af året.

Rammeaftalen mellem Ementor og Økonomistyrelsen blev indgået i 2001, efter at IT-firmaet havde beskæftiget sig med offentlig tilskudsadministration i mere end 10 år.

TAS kan integreres med det fælles statslige økonomisystem, Navision Stat, som Ementor har været med til at implementere i mere end 100 statslige institutioner i et tæt samarbejde med Økonomistyrelsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere