Priskrigen på mobiltelefoni er ikke længere koncentreret omkring de små discount-selskaber som Telmore, CBB Mobil, Smarttalk med flere.
TDC Mobil har i dag sat priserne på sit Mixit-abonnement ned med 20 procent, så det nøjagtigt matcher priserne hos Telmore og ikke mindst Sonofons nye lavpristilbud, der snart er på gaden.
Telekoncernen har ændret sin strategi, der tidligere gik ud på, at TDC både skal øge sin markedsandel og sin indtjening.
Nu arbejder TDC på at øge sin markedsandel, mens indtjeningen kommer i anden række.
- Der lægges pres på alle nu, og det bliver hedt i den kommende tid, siger TDC Mobils administrerende direktør, Mads Middelboe, til dagbladet Børsen.
Matcher Sonofons træk
TDC lancerer en ny kampagne for sit internet-baserede Mixit-abonnement, der foreløbig har tiltrukket 35.000 kunder. Målet er 80.000 kunder til nytår.
Fjenden er ikke mindst landets næststørste mobilselskab, Sonofon, der efter lang betænkningstid kommer med et lavprisprodukt, der skal samle kunderne med et beskedent forbrug op.
- Vi tager Sonofons træk meget alvorligt og er nødt til at matche det. Ellers mister vi markedsandele, siger Mads Middelboe til Børsen.
TDC's Mixit, Sonofons nye lavprisprodukt og det delvist TDC-ejede Telmore tilbyder nu mobilsnak for en krone per minut og SMS-beskeder for 20 øre per styk.