Danskerne er vilde med tilbud på nettet, og vi kaster os over indkøbsmulighederne så snart, der står 'rabat,' skriver Børsen.
Ifølge avisen oplever tilbuds-sites som downtown.dk, sweetdeal.dk og spotdeal.dk stor fremgang i interessen i deres korte levetid.
Christian Peytz, direktør i Peytz & Co, vurderer, at alene de største tilbuds-sites hver kan sælge for op mod en kvart million kroner på en god dag.
Et tilbuds-site tager typisk mellem 15 procent og 50 procent af tilbudsprisen i kommission.
"Det er det rene klondike lige nu, og jeg tror ikke, at det er urealistisk, at der samlet bliver omsat for 300 millioner til 350 millioner kroner i år," siger Christian Peytz til Børsen.
Sælg dit hus med rabat
Hos tilbuds-sitene venter direktørerne en bruttoomsætning på 350 millioner til 500 millioner kroner.
Søren Hyldgaard, direktør for det Berlingske-ejede Sweetdeal, mener, at langt flere vil få øjnene op for afsætningsmulighederne på tilbuds-sitene.
"Lige nu er det meget sådan noget som restaurant- og frisørbesøg, der bliver udbudt, men vi vil se nye segmenter og produkter dukke op," siger han til Børsen.
Han mener, at der eksempelvis er muligheder for at sælge huse eller biler på rabat-sitene.
"Danskerne er et krejlerfolk, og vi hopper per definition på gode tilbud, når de er der," siger han til Børsen.