Med en markedsandel på angiveligt 13,7 procent skulle det være lykkedes for Lenovo at snige sig op og erobre pladsen som den næststørste pc-producent i verden. Det bedyrer Lenovo på baggrund af foreløbige tal fra IDC.
»Lenovo har fået utroligt momentum i markedet og har overhalet to konkurrenter for at kunne erobre pladsen som nummer to på det globale pc-marked på blot to kvartaler. Dette er den højeste position Lenovo har opnået på det globale pc-salg. Tager man det nuværende konkurrencemiljø i betragtning, positionerer det selskabet som en stærk udfordrer til ultimativt at blive den førende producent i verden,« proklamerer Lenovos CEO, Yuanqing Yang, stolt.
Ifølge Lenovo er det salget af 12,6 millioner enheder i det netop overståede kvartal, der ligger bag Lenovos spring op andenpladsen målt på solgte enheder.
Lenovo gør dog samtidig opmærksom på, at der er tale om præliminære tal. Det vil sige, at tallene stadig kan korrigeres og ende ud med et andet resultat.
Det afholder dog ikke Lenovos topchef fra at være stolt, og fortælle at Lenovo både har vækst på salget til enterprise- og consumer-markedet:
»Vi vil fortsat investere i innovative produkter, der vil drive konvergensen mellem de fire områder; smart-phones, tavlecomputere, pc'er og smart-tv. Vi skal levere en fantastisk brugeroplevelse på tværs af alle platforme, for at kunne nå vores mål, og blive verdens førende selskab på personlig teknologi. Jeg tror på, at vi har både produkterne, teamet, strategien og det rette momentum til at opnå denne langsigtede ambition,« konstaterer Yuanqing Yang.