Computerworld News Service: Få uger efter at have slået dørene helt op til Google+ er antallet af besøg på det nye sociale netværkssite steget kraftigt.
Tricket vil ifølge brancheanalytikere være, om Google+ kan fastholde det momentum, der har ført det nye sociale netværkssite op på top 10 på blot få uger.
"Det har en god vækst," siger Matt Tatham, der er talsmand for Experian Hitwise, der overvåger onlinetrafik.
"Da de først åbnede sitet, klarede det sig selvfølgelig virkelig godt. Det er faldet igen fra denne indledende stigning, men nu skal Google bare fastholde denne trafikvækst fra måned til måned."
I ugen efter 20. september, da Google+ officielt ændrede politik fra medlemskab per invitation til at være åbent for alle, havde sitet 14,98 millioner besøg alene fra USA, fortæller Thatham. I sidste uge var tallet nede på 7,2 millioner, men dog væsentligt flere end de 1,2 millioner besøg, som sitet havde mellem 6. og 17. august.
Googles nye sociale netværk havde ifølge Hitwise 349 procent flere besøg globalt set i september end i august og med en stigning fra 5,4 til 24,2 millioner besøg fra USA.
Milliard-tal
Selvom Google+ gør store fremskridt med hensyn til besøgstallene, så er sitet stadig markant bagefter de store spillere inden for sociale netværk såsom Facebook og Twitter.
Til sammenligning havde Facebook 8,2 milliarder besøg fra USA i august og 7,65 milliarder i september. Twitter havde 172,9 millioner besøg fra USA i august og 144,9 millioner i september.
"Det er gode tal for Google+, men sitet kan endnu ikke udfordre Facebook, selvom tallene er høje nok til at berettige opmærksomhed fra annoncørerne," vurderer Dan Olds, der er analytiker hos The Gabriel Consulting Group.
Olds tilføjer, at hver gang Facebook træder ved siden af, som da virksomheden sporede visse brugere, selv efter de havde logget ud af sitet, og ved at lancere endnu et upopulært omdesign, så udgør det en mulighed for Google+ for at tage sig bedre ud i sammenligning og samle flere brugere op.
Oversat af Thomas Bøndergaard