CSC's direktør for det offentlige område i Norden, Jens Schmidt, afviser over for Computerworld, at it-kæmpen bevidst har forsøgt at tilsløre, hvor forsinket et nyt opkrævningssystem til Skat i virkeligheden var, ved at komme med urigtige oplysninger.
Forsinkelsen har senest fået Skat til at rase mod leverandøren af det knap 200 millioner kroner dyre it-system.
I en mail-korrespondance mellem topcheferne hos CSC og Skat, fremgår det, at Skats koncernchef tolker CSC's håndtering af sagen "som et bevidst forsøg på at kaste slør over den reelle situation i projektet".
Men det afviser CSC's nordiske direktør for det offentlige område altså nu. Men han medgiver, at det er Skats opfattelse af situationen.
Hvad er din mening om, at Skats koncernchef mener, at I bevidst har forsøgt at kaste slør over situationen?
"Jeg kan desværre bekræfte, at det er Skats holdning til CSC i det konkrete forløb.
I den forbindelse kan jeg forsikre om, at CSC ikke mod bedre vidende har videregivet oplysninger, som ikke var fuldt pålidelige og korrekte," siger Jens Schmidt.
Hvordan kan det så lade sig gøre, at Skat får de her forkerte oplysninger?
"Jeg tror, at Skat har følt, at der er blevet udleveret oplysninger, som de opfatter som misvisende i forhold til et reelt billede af fremdrift på testen."
Så det er altså ikke forkert - de har bare fået noget andet at vide?
"Det er min opfattelse, at Skat føler, at det er misvisende i forhold til det spørgsmål, de har stillet. Det kan vi kun beklage."
CSC-boss forstår Skat
Så I svarer på noget andet, end de har spurgt om?
"Sådan opfatter Skat det, ja. Og efter min mening er det forståeligt, at Skat har den holdning til det."
Hvorfor det?
"Skat har ikke fået de relevante tal i første omgang. Det skyldes en misforståelse og en uhensigtsmæssig formidling af information internt i CSC."
Er der tale om en fejl, eller har I bevist forsøgt at kaste slør over situationen?
"Der er tale om en fejl og en misforståelse. Vi har ikke forsøgt noget i den stil. Og det kommer vi heller aldrig til."
Hemmelige interne CSC-forhold
Hvad er detaljerne i de interne forhold, der forårsagede de her oplysninger, der kunne misforstås?
"Det kan jeg ikke komme nærmere ind på. Men jeg kan i al fald sige, at CSC har taget de nødvendige skridt til at forhindre, at den slags misforståelser kan optræde fremover."
Så jeg får ikke at vide, om det er en procedureændring i forhold til medarbejderne?
"Det skyldes flere forhold. Men CSC har foretaget det nødvendige for at sikre os, at det ikke indtræffer igen."
Indebærer det afskedigelser?
"Det har jeg ikke flere kommentarer til. Jeg mener, at jeg har gjort det nødvendige."
Skat lader i korrespondancen vide, at jeres håndtering af en række projekter inklusive oprydningen efter strejken er central i forhold til Skats fremtidig syn på CSC som leverandør. Leverer I også til Skat om nogle få år - eller er I på vej ud?
"Jeg mener, at vi har et godt og konstruktivt samarbejde. Jeg håber da at vi vil være leverandør til Skat i mange år fremover," siger CSC-direktør Jens Schmidt.