»Vi kigger hele tiden på nye markeder. Vi er allerede repræsenteret i Sverige, Norge, Tyskland og England, og i sensommeren forestiller jeg mig, at vi begynder at kigge på USA. Lykkedes det bliver det rigtig sjovt,« siger Thomas Holm, direktør i Softscan.
Allerede nu har Softscan foretaget de første prøveopkald til USA, og det ser meget fornuftigt ud ifølge Thomas Holm. Den første amerikaner er også ansat i marketingafdelingen. Softscan vil åbne op i USA engang i tredje eller fjerde kvartal i år.
Softscan kom ud af 2004 med et overskud på 1,2 mio. kroner før skat. En kraftig forbedring fra 2003 hvor der blot var 25.000 kroner i overskud. Den store forbedring skyldes, at mængden af virus og spam er vokset markant i 2004, og dermed er efterspørgslen efter Softscans produkter også steget markant.
»Som det ligger nu ser det meget fornuftigt ud. Vi fordobler medarbejdertallet næsten hvert år. Det håber vi at kunne blive ved med de næste mange år,« lyder det fra Thomas Holm, der i dag har 36 medarbejdere.
Sammenlignet med konkurrenterne fra Panda og Mcafee som har over 1.000 ansatte, mener direktøren, at Softscan har masser af plads til at udvide forretningen i de kommende år.