Løsningshuset Datacompagniet tabte 230.000 kroner før skat i 2006. Resultatet var godt 40.000 bedre end 2005, men ifølge direktør Ricki B. Stennicke er underskuddet ikke et udtryk for problemer i forretningen.
»Sidste år investerede vi heftigt i firmaet og hyrede en række nye medarbejdere, og det er det, der er skyld i det negative resultat,« siger Ricki B. Stennicke, adm. direktør hos Datacompagniet.
Virksomheden, der blev solgt til Netkoncept i februar 2007, var ejet af Jesper Deleuran og Ricki Stennicke, som efter købet fik stillinger som bliver henholdsvis salgsdirektør og direktør for konsulentforretningen i Datacompagniet. I første omgang var det meningen, at virksomheden skulle splittes op og integreres i Netkoncept, men i stedet har Datacompagniet fået lov til at fortsætte som en selvstændig enhed i Netkoncept.
»Det er stadig for tidligt at sige, at vi har vendt forretningen og fra nu af kommer med overskud. Vi kommer nok ud med et nul plus/minus 250.000 kroner i 2007,« forklarer Ricki B. Stennicke.
Årsagen er ifølge direktøren, at virksomheden er godt i gang med at dreje forretningen til at blive en del af Netkoncept. For nyligt omlagde Netkoncept salgsafdelingen og fyrede 15 medarbejdere. Det er planen, at Datacompagniet fremover skal stå for salgsaktiviteterne i virksomheden, og selskabet er for øjeblikket i gang med at finde de rigtige medarbejdere til den opgave.
»Vi skal ud og finde de rigtige profiler til den opgave, mens der kommer til at ske en naturlig afgang blandt de medarbejdere, vi har,« fortæller Ricki B. Stennicke.
Datacompagniet havde 31 medarbejdere, da Netkoncept overtog selskabet. Ifølge Ricki B. Stennicke er der i dag 24 mand i selskabet.