Allerede klokken 8.30 åbnede dørene i Jysk Musik- og Teaterhus i Silkeborg, hvor mere end 200 intereserede kunder har fundet vej til Inter-Datas årlige forhandlerarrangement.
»Det er et af vores største arrangementer hidtil. Over 20 leverandører er repræsenteret fra hele verden. Selv om vi holder konferencen i Silkeborg, så oplever vi at folk er villige til at rejse fra for eksempel Sjælland for at møde leverandørerne og have muligheden for at stille dem spørgsmål ansigt til ansigt,« lyder det fra Henrik Matzen, der er marketing manager i Inter-Data.
Ifølge René Rasmussen, der er administrerende direktør for Inter-data er det første gang, at firmaet har gjort sig specielt synlige over for SMB-markedet ved at dele konferencen op i en consumerdel og en businessdel med indlæg fra forskellige leverandører som Microsoft og Geil.
»Vi oplever at forhandlerne er interesserede i at høre indlæg fra begge verdener, fordi forhandlerne både sælger til B2B markedet, men også direkte til kunden. På den måde kan de selv vælge, hvad de vil deltage i,« fortæller han.
De fleste forhandlere var ifølge Henrik Matzen ret interesserede i at høre om Microsoft, men det kom bag på ham, hvor stor interesse forhandlerne viste for det taiwanske selskab Geil, der gør sig i RAM.
se billeder fra messen her