TOPNYHED:Nu er leverandøren af Danmarks nye NemKonto til 384 millioner kroner fundet - KMD ryger ud

Webshops skubber kunden væk

Onlinesalg skaber større afstand mellem forhandler og kunder og lægger gift for en bredere dialog.

En onlineshop kan ikke erstatte dialogen med kunderne, hvis man vil sælger mere end billig hardware. To østjyske B2B-forhandlere vil begge hellere sælge løsninger og services, og de ser en webshop som en barriere for at komme i dybere dialog med kunderne og vil hellere sælge ind til mere udfordrende produkter som kan uddybe kundeforholdet.

Hos Randersvirksomheden Proinfo udgør hardwaresalget kun 15 procent af den samlede omsætning og salgsdirektør Torsten Schlägelberger vil hellere styrke dialogen med kunden for at kunne sælge Proinfos strategiske produkter som outsourcing, C5 og CRM.

»En webshop er ikke strategisk vigtig, og vi går aldrig ud for kun at sælge vores webshopkoncept, « siger Torsten Schlägelberger.

»Vi skal have den seriøse dialog først. Hvis vi ikke er tæt på en kunde, vil vi gerne tale os ind på vedkommende, hvorefter vi kan præsentere webshoppen, hvis den er relevant,« siger han.

Heller ikke hos århusianske ED-Data betyder webshoppen særlig meget. Den otte mand store virksomhed underspiller bevidst deres webshop overfor kunderne i sådan en grad, at flere kunder ifølge medejer Rasmus Flindt ikke kender til shoppen eksistens. I stedet køber kunderne troligt varer via mail eller telefon.

Det er Rasmus Flindt godt tilfreds med. Står det til ham, skal kunderne ikke nødvendigvis kende til den digitale butik i cyberspace, men blive ved med at handle på den gammeldags facon.

»Flere af vores eksisterende kunder kender ikke til webshoppen, for vi vil ikke pådutte dem at bruge den,« siger Rasmus Flind.

Læs hele artiklen i det trykte CRN, der udkom onsdag.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. februar 2025 | Læs mere