Underskuddet for Interxion er på 18,6 millioner kroner i 2004 mod 10,7 millioner kroner i 2003
Interxion er udbyder af operatørneutrale datacenter-faciliteter. Blandt kunderne findes indholdsudbydere, internetudbydere, ASP'er, hosting- og telekom-virksomheder samt en række traditionelle virksomheder. Interxion tilbyder disse kunder et driftsikkert miljø til forretningskritiske data.
Det danske datterselskab af Interxion åbnede i 2000 og har 2.500 kvadratmeter datacenter i Ballerup, og endnu har man ikke formået at tjene penge. Alligevel forventer man, at 2005 bliver året hvor virksomheden endelig kommer tæt på nul. Kundedatabasen blev i 2004 øget med 30 procent, og man oplevede i fjerde kvartal af 2004 endelig at have overskud.
»Vi er glade for, at det nu er begyndt at gå den rigtige vej. Det har været nødvendigt med nogle større omstruktureringer for at tilpasse virksomheden bedre til markedet og for at fremtidssikre vores organisation. Det har været en god og vigtig proces, men den har selvfølgelig kostet på bundlinjen,« siger General Manager i Interxion, Peder Bank.
Ifølge Peder Bank vil man i fremtiden endelig til at få succes, fordi outsourcing-markedet er modnet, og det er blevet klarere for alle parter, hvilken type virksomheder, der i særlig grad har glæde af Interxions produkter.