Det beretter Darren Gonzales, som er regional business development manager i de nordiske lande.
Han peger over for CRN på, at Belkin herhjemme allerede i dag på retailsiden er inde hos F-Group og Elgiganten, ligesom der er aftaler på vej med Merlin og Coop. Marketingindsatsen vil blive forøget kraftigt, og der vil også blive sat ind over for b-t-b-forhandlere.
Produktmæssigt leverer Belkin alle de basale produkter inden for netværk - lige fra traditionelle, stationære switche til trådløse basestationer og wifi-kort til bærbare pc'er.
»Vi adskiller os fra konkurrenterne ved prissætningen, kvaliteten og vores garanti. Og så har vi den politik, at vi vil sikre forhandlerne er margin i den højeste ende på markedet,« lover Darren Gonzales.
På verdensplan forventer Belkin at omsætte for godt 6 milliarder kroner næste år, og leverandøren vil fortsætte sin strategi med selv at designe sine produkter. Det betyder blandt andet, at Belkins produkter holder en højere tekniske standard end produkterne fra mange af konkurrenterne, hævder virksomheden, som blandt andet reklamerer for, at Pre-N-kortene til notebooks har 400 procent højere rækkevidde end gennemsnittet for lignende produkter.