To tidligere Netkoncept folk er gået sammen om et nyt selskab. Administrerende direktør er Lasse Christensen, der siden bruddet med Netkoncept i efteråret 2006 har siddet hos Tech Data.
»Her i begyndelsen deler jeg min tid mellem Tech Data og mit nye selskab Increase, men når Kim Brøndsted starter, stopper jeg helt i Tech Data,« fortæller Lasse Christensen.
Ideen med Increase stammer fra USA, hvor der ifølge Lasse Christensen allerede er et hav af lignende virksomheder.
»Alle i kanalen vil vækste deres forretning, forhandlere, producenter og distributører. Ressourcerne er under pres, og de forskellige led i kanalen har forskellige prioriteter. Derfor har vi skabt et koncept, som tilbyder operationel outsourcing af salgs- og marketingkoncepter
understøttet af de rigtige værktøjer,« forklarer Lasse Christensen.
Han mener, at producenterne og forhandlerne ofte har forskelligt fokus. Når producenterne beslutter sig for at sætte ressourcer ind på et nyt indsatsområde, er forhandlernes prioriteter ofte noget andet.
»Increase er den ekstra ressource, som kunderne i kanalen kan købe til og vælge fra igen efter behov,« forklarer Lasse Christensen.
Ifølge direktøren er det det helt rigtige tidspunkt, da der er ekstrem mangel på arbejdskraft på salgsområdet, Lasse Christensen er dog ikke blind for, at markedet for den nye forretning hurtigt kan forsvinde.
»Det er jo udfordringen i denne branche. Hvis it-branchen rammer boblen igen, så kan vi - som alle andre - få problemer, men vi har ingen planer om at gå ud og erobre hele branchen, « siger direktøren.
I første omgang starter Increase med otte medarbejdere, men der står allerede flere og venter i kulissen. Nøgleordet for Lasse Christensen er dog ydmyghed. Han vil stille og roligt se markedet an, men håber selvfølgelig, at kanalen vil se de samme muligheder i ideen, som han gør.
Officielt slog Increase dørene op den første februar. Lasse Christensen ejer selskabet samme med Jacob Rentsch Larsen, der er tidligere marketingschef i Netkoncept. Flere af Increases medarbejderne stammer ligeledes fra Netkoncept.
»Det er alle folk, jeg kender. Vi er i en opstartsfase, og det er vigtigt at have folk med, man kender. På den her måde ved jeg, hvad jeg får, men vigtigst af alt, også hvad jeg ikke får,« forklarer Lasse Christensen. Forhandlervirksomheden 2 Ways IT har blandt andre tegnet en total marketing outsourcing-aftale med selskabet, og ifølge direktøren er der snart flere navne på kundelisten.