Som led i bestræbelserne på at komme til fadet på SMB-markedet, indleder ERP-leverandøren SAP nu en aggressiv kampagne for at synliggøre sig i salgskanalen.
Firmaet regner med at øge kanalsalget med 10 til 12 procent i 2005
og for at dette skal kunne blive en realitet, må der nye boller på suppen.
SAP må forbedre sine måde at håndtere salgspartnerne på, indrømmer SAP's amerkanske partneransvarlige Donna Troy over for amerikanske CRN.
SAP er således på vej med en ny partnerstruktur, nye certificeringer, bedre håndtering af leads og en generelt ny partnerhåndtering.
"Vi bliver nødt til at gøre det nemmere for vores partnere at arbejde med os, at bestille hos os og få information fra os. Og så ser vi på det rent finansielle, fordi man ikke kan behandle en partner som en kunde med 30 dages betalingsfrist. Han bliver nødt til at vide, at han kan betale, når hans kunde betaler," siger Troy
Det har ikke inden redaktionens slutning været muligt at opnå en kommentar fra SAP Danmark angående de nævnte planer.