PR-kampagne skal stoppe Ateas nedtur

Efter en turbulent periode, lancerer Atea nu et omfattende PR modangreb. En ny kampagne med titlen "klassens pæne dreng" skal profilere Atea som it-branchens dydsmønster.

Da den administrerende direktør Frank Mortensen forlod Atea for et år siden, startede det en uafbrudt nedtur for den nordiske it-gigant. Atea Danmark har haft ikke mindre end fem forskellige ledere i direktørstolen inden for de sidste 12 måneder.

Mange af de vigtigste medarbejdere forlod virksomheden, og eks-Atea folk har dannet tre nye virksomheder, der alle konkurrerer med deres gamle arbejdsplads.

Der er fortsat meget langt mellem de gode nyheder fra Atea, men nu iværksætter den sårede kæmpe en omfattende PR kampagne. Planen er at profilere Atea som it-branchens dydsmønster.

»Vi har jo i den grad været i klemme i pressen. Det har været meget svært at komme igennem med de positive historier. Men sådan er spillereglerne, og det tuder vi ikke over. Nu vil vi sætte fokus på vores kerneværdier, og minde kunderne om hvad vi står for«, udtaler Karsten Bundgård marketingsmanager for Atea.

Ifølge Karsten Bundgård ønsker Atea at sende et signal til alle interessenter i virksomheden, at nu er det slut med nedturen. At kampagnen samtidigt er en udfordring til konkurrenterne affærdiger Karsten Bundgård som ren spekulation.

»Vi har mistet mange medarbejdere, men vi har stadig over 100 af de oprindelige og både de nye og gamle medarbejere er stolte af hvad Atea står for; Troværdighed, pålidelighed og ærlighed, og det er netop de kerneværdier, som vi vil ud at fortælle om«, siger Karsten Bundgård.

Ifølge Karsten Bundgård vil Atea distancere sig fra konkurrenterne med et fokus på de sekundære værdier for kunderne. De gamle nordiske dyder er i højsædet, og samtidigt vil Atea tilbyde deres kunder fuld vugge til grav ansvarlighed for en miljørigtig behandling af deres produkter.

»Vi opererer i dag på et marked, der er ultrahomogent. Virksomhederne sælger de samme produkter, til de samme priser og på den samme måde. Vi tror det der får kunderne til at vælge den ene leverandør frem for den anden i høj grad bliver de sekundære værdier«, siger Karsten Bundgård.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere