PR-kampagne skal stoppe Ateas nedtur

Efter en turbulent periode, lancerer Atea nu et omfattende PR modangreb. En ny kampagne med titlen "klassens pæne dreng" skal profilere Atea som it-branchens dydsmønster.

Da den administrerende direktør Frank Mortensen forlod Atea for et år siden, startede det en uafbrudt nedtur for den nordiske it-gigant. Atea Danmark har haft ikke mindre end fem forskellige ledere i direktørstolen inden for de sidste 12 måneder.

Mange af de vigtigste medarbejdere forlod virksomheden, og eks-Atea folk har dannet tre nye virksomheder, der alle konkurrerer med deres gamle arbejdsplads.

Der er fortsat meget langt mellem de gode nyheder fra Atea, men nu iværksætter den sårede kæmpe en omfattende PR kampagne. Planen er at profilere Atea som it-branchens dydsmønster.

»Vi har jo i den grad været i klemme i pressen. Det har været meget svært at komme igennem med de positive historier. Men sådan er spillereglerne, og det tuder vi ikke over. Nu vil vi sætte fokus på vores kerneværdier, og minde kunderne om hvad vi står for«, udtaler Karsten Bundgård marketingsmanager for Atea.

Ifølge Karsten Bundgård ønsker Atea at sende et signal til alle interessenter i virksomheden, at nu er det slut med nedturen. At kampagnen samtidigt er en udfordring til konkurrenterne affærdiger Karsten Bundgård som ren spekulation.

»Vi har mistet mange medarbejdere, men vi har stadig over 100 af de oprindelige og både de nye og gamle medarbejere er stolte af hvad Atea står for; Troværdighed, pålidelighed og ærlighed, og det er netop de kerneværdier, som vi vil ud at fortælle om«, siger Karsten Bundgård.

Ifølge Karsten Bundgård vil Atea distancere sig fra konkurrenterne med et fokus på de sekundære værdier for kunderne. De gamle nordiske dyder er i højsædet, og samtidigt vil Atea tilbyde deres kunder fuld vugge til grav ansvarlighed for en miljørigtig behandling af deres produkter.

»Vi opererer i dag på et marked, der er ultrahomogent. Virksomhederne sælger de samme produkter, til de samme priser og på den samme måde. Vi tror det der får kunderne til at vælge den ene leverandør frem for den anden i høj grad bliver de sekundære værdier«, siger Karsten Bundgård.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere