»Når kunderne får den nødvendige tid og attention er det muligt at skabe vækst og loyalitet.«
Sådan siger salgsdirektør hos løsningsforhandleren Netsolutions, Oktay Ilgöy, forud for offentliggørelsen af firmaets 2009-regnskab.
Han ønsker ikke at løfte sløret for de nærmere detaljer i regnskabet, men fortæller, at der er udsigt til en omsætning på knap 30 millioner kroner, hvilket er en fremgang på omkring 20 procent i forhold til året før. På bundlinien er der ifølge Oktay Ilgöy udsigt til et »nulresultat, plus-minus«, som han udtrykker det.
Netsolutions historie går tilbage til 1999. Indtil for et par år siden satsede man alene på en supplies-forretning – især til printerkunder. Men de seneste par år har man udvidet kataloget med løsninger på print og kopi, elektronisk datahåndtering, serverløsninger og virtualisering til kunder i SMB-segmentet.
»Når vi har overlevet de sidste to års tilbagegang i markedet skyldes det udelukkende at vi har opbygget en stærk kundeloyalitet. Vi er tæt på kunderne og har derfor været i stand til at vinde kunder fra eksempelvis Atea, hvor mange oplever, at de bare er et nummer i rækken,« siger Oktay Ilgöy.
Omlægningen af Netsolutions har ifølge Ilgöy også æren for, at man har kunnet fastholde bemandingen på de nuværende 10 medarbejdere.