Stig Myklebust har ikke fået varmet stolen som administrerende direktør i Elgiganten - endnu.
Men 11-års erfaring fra Elgiganten i Finland og Norge siger ham, at opgaven med at få Elgiganteni i Danmark i den gule førertrøje ikke bliver nem.
»Det danske elektronikmarkedet er præget af mange små specialistforhandlere. Men samtidig er der store fødevarekæder som Bilka, der også gør sig i elektronik. Og derfor er det danske marked hårdt, fordi konkurrencen er så spredt,« oplyser han og fortsætter:
»Derfor er vi nødt til at give forbrugeren en bedre service og pris. Men vi skal også føre alle elektronikvarer under et tag, så forbrugeren ikke behøver ar tage andre steder hen.«
For yderligere at befæstne sin position på det danske marked, vil Elgiganten i fremtiden satse på franchise-koncepter. Og har planer om at åbne omkring 13 nye Elgiganten-butikker med hjælp fra private franchise-tager i løbet af de kommende år.
»Vi skal være størst i Danmark, det er et klart mål. For jo større vi, er jo lavere priser kan vi tilbyde. Elgiganten har i dag 27 varehuse, men vi satser helt klart på at åbne nye butikker ved hjælp af private franchisere. Og har allerede åbnet to franchise-butikker i Holstebro og Herning,« beretter Stig Myklebust, der har overtaget direktørposten fra Jesper Boysen. Denne er tilgengæld er rykket op i systemet som ny direktør for ejeren Elkjøp