Striden om en forsvunden mobiltelefon er endt efter Salgsbutikken i Roskilde i går har betalt den erstatning, som butikken er blevet dømt til at betale. Forbrugerklagenævnet pålagde for to år siden onlineforhandlerne at erstatte en telefon, der forsvandt, mens den var indleveret til reparation, men da Salgsbutikken nægtede at erstatte telefonen endte sagen ved Retten i Roskilde.
Efter dommen tilbagebetalte direktør Thomas Schaltz købesummen til den utilfredse kunde, men nægtede at betale de renter, som byretten havde pålagt Salgsbutikken. Thomas Schaltz hævder, at kunden har taget imod den reparerede telefon, og at kunden derfor ikke har noget krav mod hans forretning. Den forklaring godtog dommeren ikke, og fastholdt klagenævnets afgørelse. I går betalte Salgsbutikken så renter og er dermed igen slettet fra Firmatjek-listen.
»Vi gør et utroligt stort stykke arbejde for at efterleve alle lovens regler og strækker os meget langt for at yde den bedste service overfor vores kunder. Men når man ligefrem kan lyve sig igennem systemet og Forbrugerstyrelsen kun lytter til klageren og ikke siger påstand mod påstand og i stedet afviser sagen og henviser til de civile domstole, så er det godt nok svært at forstå retspraksis,« siger Thomas Schaltz.