Beskylder Samsung for langsom service

Reparationer på Samsungs værksted varer i månedsvis, hvis varer er handlet udenom Samsungs egen kanal, siger flere forhandlere.

En række forhandlere som CRN har talt med angriber Samsung for systematisk at sylte reparationssager fra slutkunder, der selv har importeret deres fladskærm til Danmark. Dermed svigter Samsung sin egen europæiske garanti, siger forhandlerne.

Fladskærmsforhandleren Easyshopping kritiserer Samsungs værksteder for systematisk at nedprioritere reparationer, der bliver indleveret fra ikke-autoriserede forhandlere. Det sker for at stille parallel-importører dårligere end de autoriserede forhandlere, siger Steen Sødergreen, der er direktør i Easyshopping.

»Samsung Nordic benytter enhver lejlighed til at stille parallelimporterede apparater og forhandlere i et dårligt lys overfor slutforbrugerne, « hævder han.

Tilbage i 2006 solgte han fra sin butik i den tyske grænseby Harislee en fladskærm til en dansk kunde. Skærmen var defekt og da det autoriserede Samsung-værksted i Danmark fik fladskærmen indleveret, brugte værkstedet over to måneder på at udbedre fejlen, hvor den normale reparationstid af et Samsung LCD-tv i Tyskland er på to uger.

»Vores erfaring er, efter denne og lignende reparationssager hos Samsung autoriserede værksteder i Danmark, at reparationer her i landet tager længere tid og har en ringere kvalitet, end når vi benytter Samsung værksteder i Tyskland,« siger Easyshopping-direktøren.

Samsungs danske servicechef, Jens Lundquist afviser kritikken. Han forklarer, at alle forhandlere bliver behandlet ens og siger, at der ikke ligger nogen instruks om, at værkstederne skal prioritere de enkelte opgaver forskelligt afhængig af, hvordan varen er kommet ind i landet

»Alle dem, der bliver importeret ved egen import bliver behandlet som var de købt i Danmark,« siger Jens Lundquist.


Læs mere om sagen i CRN nr. 4/2009, som udkommer i denne uge,




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere