Selvom antallet af deltagere i det autoriserede forhandlersamarbejdet C5 Service Partner nu er nede på fire, erklærer Microsoft sig tilfreds med den konsolidering af C5-markedet, som er resultatet af SystemConnects køb af C5-aktiviteterne i DSI Data.
»Når DSI nu skulle træffe det her valg, så er det et godt valg både for medarbejderne, kunderne og for C5-markedet,« siger Tine Plambech Pedersen.
Med opkøbet forlader DSI Data automatisk C5 Service Partner, men hos Microsofts C5-produktchef Tine Plambech Pedersen er der ingen bekymring for, at det færre antal deltagere i C5 Service Partner vil svække samarbejdet i forhold til kunderne.
»Tidligere var vægten lagt på at C5 Service Partner skulle have en god geografisk dækning. Men i dag er vi en situation, hvor de dækker bredt på løsningstyper. Vi kan se, at det ikke længere er så vigtigt for kunderne, at der er en geografisk nærhed. Derimod er det mere afgørende, at forhandleren kan levere den rigtige løsning,« siger Tine Plambech Pedersen, som i øvrigt oplyser, at SystemConnect med købet af DSI-aktiviteterne nu bliver landets tredjestørste C5-partner efter Norriq og Concept Data, hvoraf sidst nævnte forlod C5 Service Partner tidligere på året.
C5 Service Partner har siden ledt efter mulige nye medlemmer af Service Partner-fællesskabet. Men den øvelse vil Tine Plambech Pedersen ikke blande sig i.
»Det er en beslutning, som C5 Service Partner selv træffer. Hvis de finder den rigtige partner, er der naturligvis plads til flere deltagere, men det afgørende er, hvordan de agerer i markedet,« siger hun.