Forhandlere raser mod dyrere Edbpriser.dk

Ny prismodel giver tre- eller syvdoblede regninger, siger forhandlere, der forlader Edbpriser til fordel for andre prisportaler.

Edbpriser.dks nye prismodel har givet chokstigninger hos flere forhandlere, der nu er på vej væk fra prisportalen i fuld fart. Den nye prismodel trådte i kraft ved nytår, og betyder, at forhandlerne skal betale for antallet af klik som de får i stedet for som tidligere at betale for antallet af visninger.

I sidste uge fik forhandlerne deres første regning beregnet med de nye priser. Den viser, at flere forhandlere skal betale eksplosivt meget mere for at annoncere på edbpriser.dk.

For onlineforhandleren Olsens It i København er januar-regningen syv gange større end regningen for december.

»Min regning er steget fra 83,80 kroner til 601 kroner for de samme antal varer,« siger direktør Jørgen Olsen.

Hvis han fortsat skal annoncere hos Edbpriser, skal prisportalen igen sætte deres priser ned, fortæller han. Ellers vil han nøjes med at annoncere hos andre prisportaler.

»Edbpriser er ikke billige i forhold til det jeg får, når jeg gør det op i forhold til konvertering af klik til salg. Hvis den næste regning er lige så stor, så skærer jeg min annoncering væk,« siger Jørgen Olsen.

Mere dialog
Han efterlyser mere dialog med prisportalen inden de nye priser trådte i kraft, så han ikke bliver overrasket, når regningen kom.

»Edbpriser kunne godt have spurgt mig, om jeg havde lyst til at fortsætte med de nye priser,« siger Jørgen Olsen.

Peter Søe fra Computerland i Ribe savner også mere information forud for prisstigningerne. Han skal betale 2.100 for at have annonceret i januar. Det er tre gange så meget som i december, og overrasker ham specielt, fordi han netop havde diskuteret de nye priser med Edbprisers afdelingschef, Thomas Hvalsø.

»Det havde jeg slet ikke regnet med, for Thomas Hvalsø sagde til mig, at jeg måske ville få en lille prisstigning,« siger Peter Søe.

Han understreger, at han tidligere har været glad for prisportalen, men nu har besluttet helt at droppe sin annoncering på prisportalen.

»Jeg er ikke bitter men skuffet, for jeg har støttet dem i mange år,« siger Peter Søe.

For fem-syv år siden fik han 90 procent af sit salg fra edbpriser.dk, men at det nu kun er 10 procent, der kommer derfra, fortæller han.

»Jeg har ikke noget problem med at forlade Edbpriser. De har været førende, men det er de ikke længere, fordi der er mange andre prisportaler om buddet. Edbpriser betyder ikke længere så meget for mig,« siger Peter Søe.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere