Ledelsen i IT-Gruppen erklærer sig tilfreds med årets resultat, der landede på 8 millioner kroner i 2005 modsat året før, hvor resulatet landende på cirka 3,9 millioner kroner. Men Per Erland, der er direktør i ERP-huset, kalder resultatet for nødvendigt.
»Resultatet skyldes dels opkøb af virksomheder, der har udvidet vores kundemasse, men også organisk vækst fra eksisterende kunder. Det er et nødvendigt resultat, fordi vi stadig skal være istand til at foretage yderligere opkøb, samt bibeholde vores nuværende markedsposition,« lyder det fra ham.
IT-Gruppens strategi går derfor ifølge Per Erland ud på at vækste med yderligere 50 procent på omsætningen, medarbejdere og resultatet indenfor de næste par år.
Per Erlands øjne er især rettet mod mellemstore virksomheder, der kan bidrage it-Gruppen med specialviden indefor et område, som firmaet endnu ikke nyder godt af.
»Kunderne vil have én leverandør, der kan det hele. Og derfor vil vi vil være en væg til væg leveandør, der når hele vejen rundt om kunden, når det gælder it-området. Derfor er vi på udkig efter virksomheder, der har omkring 10-30 ansatte,« fortæller han og fortsætter:
»Vi er ikke interesserede i store eller små virksomheder. De små virksomheder giver ikke nok synergier, og de store er enten også på opkøbstur, eller også er prisen ikke rigtig.«
Per Erland fortæller, at opkøbet af Navigroup har bidraget virksomheden med specialviden indenfor medieløsninger, mens opkøbet af Xactor, der leverer Navision og Axapta-løsninger er specialister på generelle ERP løsninger. Selv har IT-Gruppen specialiseret sig i løsninger rettet mod detailområdet,
IT-Gruppen omsatte for cirka 150 millioner kroner i 2005, mens omsætningen landede på cirka 121 millioner kroner i 2004.