DS-Displays regnskab viser et overskud i 09/10 på en lille million kroner.
Alligevel lægger DS-Displays direktør Simon Kaas ikke skjul på, at det har været et hårdt år.
»Vi har også været ramt af finanskrisen og mistede vores Panasonic-agentur på consumersiden. Det har været et stort tab,« siger Kaas og fortæller, at Panasonic er gået over til Rosenmeier i håb om at kunne nå bredere ud via broadline-distributøren.
Til gengæld kan DS-Display glæde sig over, at distributøren, udover i en årrække at have distribueret Epson storformatsprintere, nu også har indgået distributionssamarbejde med storformatsproducenten Contex.
»Vi har i et stykke tid været i gang med at afsøge markedet for komplementære produkter og stødte i den forbindelse på Contex, som vi kontaktede. Så har vi solgt et par løsninger, og det har vist sig at være en win-win situation, og det betyder, at vi bliver endnu mere attraktive i forhold til at tilbyde totalløsninger inden for storprint,« fortæller Kaas, der ikke ønsker at sætte tal på, hvor meget ekstra omsætning han forventer, at den nye aftale, der trådte i kraft 1. december, vil kaste af sig.
Årets resultat skal ses i forhold til det forrige regnskab, hvor distributøren resultat landede på 1,8 million kroner. En anden årsag til nedgangen i resultatet skyldes Ateas køb af AV-forhandleren Calamus.
»Det betød, at Atea nu selv fik ekspertisen i huset. Inden købet af Calamus havde jeg to folk, der udelukkende supporterede Atea.«
Men alt i alt er Simon Kaas optimistisk.
»Vi har fået sat et godt hold med nye medarbejdere og kompetencer, og for nylig indgik vi jo også aftale om distribution af Lifesize, så vi ser lyst på fremtiden, selv om det er det ringeste regnskab i de otte år, jeg har været direktør,« lyder det fra Simon Kaae.