Britiske Simon Smith som tidligere har haft chefposter i de britiske afdelinger af distributørerne Actebis og Ingram Micro betegner EET Nordic som distributionsbranchens skjulte juvel.
Smith overtog chefstolen i EET Nordic i juli sidst år, og siden da er omsætning mere end fordoblet til næsten 40 millioner kroner. Han forklarer successen med EETs brede produktudbud med mere end 16.000 varer, som hentes fra det centrale lager i Ballerup. Desuden foregår to tredjedele af leverancerne til forhandlerne via nettet.
»Vi differentierer os først og fremmes i kraft af det store antal varer, vi har på lager. Vi gør alt det, som de store drenge ikke vil,« siger Simon Smith og udnævner for egen regning EET Nordic til at være den mest spændende nyskabelse på distributionsmarkedet.
Han afviser samtidig, at en leveringstid på op til tre dage har negativ betydning for kunderne.
»Når først folk har vænnet sig til det, lærer de at håndtere det,« siger Simon Smith og afviser at der skulle være planer om at opgive den centraliserede strategi med kun det danske lager.