DR-forbrugerprogrammet Kontakt afslørede i går, tirsdag aften, at personer hos computerproducenten Dell skamroser Dells produkter og kundeservice i høje toner. Det sker på forbrugerprogrammets hjemmeside, hvor frustrerede seere kan lukke damp ud over deres oplevelser med Dell.
Mellem en lang række negative beretninger om Dellmedarbejdere, der enten ikke besvarer kald eller sender kunderne videre uden at løse problemet, står der også nogle rosende kommentarer om de hjælpsomme folk hos Dell og deres gode produkter. DRs teknikere havde analyseret de IP-adresser, der stod bag de positive kommentarer, og i -udsendelsen afslørede Kontant, at de rosende ord kom fra servere på Dells egne IP-adresser.
Det vakte overraskelse hos Dells danske direktør, Stig Jørgensen, der i et interview med DR-journalist Kåre Quist afviste, at fremgangsmåden er et udtryk for Dells måde at handle på.
»Det må jeg sige, det er en ting, jeg ikke kan forholde mig til. Det ligger så langt fra det, vi står for, og det værdigrundlag, vi har,« sagde Stig Jørgensen.