Microsoft har i de sidste 18 måneder arbejdet med at gøre MSN til et selvstændigt medie, gearet til kampen om online annoncer, skriver Berlingske Tidende.
»MSN skal være en rigtig medievirksomhed. Vi har nu stærke medieteams i hvert land som led i den ny strategi««, siger europæiske direktør i MSN, Geoff Sutton.
MSN har de seneste år nået markedsandele på 50 procent på forskellige europæiske markeder, og i Danmark har væksten ligget på 30-40 procent.
Med blandt andet livsstilsstof og en målrettet satsning på teenagere og unge vil MSN skabe nicher, hvor annoncørerne kan ramme deres målgruppe specifikt. MSN satser på at give de unge et personligt forhold til portalen ved at inddrage de unges egne historier og debatindlæg.
På verdensplan har MSN 80 millioner besøgende per uge. Ifølge Georg Sutton handler det ikke primært om at øge antalet af brugere, men om at få dem til at blive længere tid i portalen.
Kasper Tønnesen, chef for MSN i Danmark, påpeger, at de danske annoncører hidtil har haft svært ved at se MSN som et selvstændigt medie, men at det er ved at vende.