Elgigantens danske direktør Jesper Boysen har svært ved at få armene ned igen, efter at Elgiganten havde en kanonåbning af deres varehus i Glostrup torsdag 29. juli. 24.000 mennesker kom til åbningen, og der blev solgt for 27 millioner kroner i løbet af åbningsdagen.
»Det er den største åbning i selskabets historie. Vi har givet den en på frakken,« siger Jesper Boysen til CRN.
Allerede framorgenstunden var der en enorm kø af mennesker foran Elgiganten i Glostrup. Og det var købelystne kunder.
Da Elgiganten åbende sin butik i Fields i 2005 nåede åbningsdagens omsætning op på 10,5 millioner kroner. Genåbningen af Elgigantens store varehus i Glostrup i torsdag var med omsætningen på 27 millioner kroner mere end dobbelt så stor.
Ifølge Elgigantens direktør, er det den største åbning hos Elgiganten i Norden nogensinde..
»Vi solgte1000 laptops, 1600 fladskærme, 399 vaskemaskiner, flere end 400 kummefrysere 864 spillekonsoller og 568 Ipods,« fortæller Jesper Boysen.
Åbningen i Glostrup var ikke en ny åbning, men en genåbning.
»Vi skulle bygge butikken om. Da vi indrettede den i 2001 brugte paller til at have papkasserne på. Det dure ikke i dag med den store konkurrence fra nethandlen. I dag skal det være mere en oplevelsesbutik. Derfor har vi også en specialafdeling til Apple-produkter og Boose-produkter. Vi vil gerne understrege, at vi er billige, men ikke er discount. Vi har mærkevarerne til gode priser,« siger Jesper Boysen.
Derfor er Jesper Boysen glad for, at åbningen gik så godt, som den gjorde.
Han fortæller, at Elgiganten også har gjort meget, for at åbningen skulle blive stor.
»Det er almindeligt kendt, at det har været en meget udfordrende sommer. Når solen skinner og det er varmt, så går folk ikke ud og køber fladskærm. Så vi har gjort meget ud af, at åbningen her skulle blive et stort brag.« siger Jesper Boysen