Det er tid til en frisk start. Sådan lyder det fra distributøren Bluecom, der i de sidste tre måneder har arbejdet på at starte forretningen op igen. I modsætning til virksomhedens tidligere fokus på it-markedet, ligger det nu mere generelt på fast moving consumer goods, som spænder fra it-produkter til energidrikke.
»Det er gået rygende stærkt, og vi er allerede nået meget langt. Vi er netop kommet hjem fra CES messen i Las Vegas, med en række nøje udvalgte distributionsaftaler. Vi vil tilbyde få, men gode agenturer til gavn for både leverandøren, kunden, og vores interessenter. Vi lægger vægt på at være globale og gøre brug af de mange internationale kontakter, Bluecom har opdyrket gennem årene,« siger Kim Jensen, der sammen med ejeren Jens Fournais udgør den nye ledelse.
På it-området er LG og Pioneer indtil videre de eneste samarbejdspartnere, men flere er på vej. Kim Jensen fortæller, at der er tale om traditionelle partnerskaber med producenterne, og dermed er Bluecoms historik som parallelimportør en saga blot.
Blandt kunderne der allerede er i hus, nævner Kim Jensen COOP, Dansk Supermarked og Metro, og i den kommende tid står den på opsøgende arbejde hos detailkæder, grossister og forhandlere.