Et pres på prisen fik i 2004 omsætningen til at falde med 13 procent i forhold til 2003. Alligevel fik man et overskud på 28 millioner kroner før skat i 2004, mod 27 millioner kroner før skat i 2003. Et resultat man er meget tilfreds med hos Xerox Danmark.
»Jeg er meget tilfreds med, at Xerox i Danmark har kunnet forbedre sit resultat før skat med 4 procent i forhold til forrige år. Således fastholder selskabet en god overskudsgrad, som i 2004 er på 8,5 procent. 2004 har været endnu et år med pres på priser inden for områderne maskinsalg, løsningssalg samt papir og tilbehør, så det er ingen selvfølge at kunne fastholde en høj overskudsgrad,« siger Xerox Danmarks adm. direktør, Morten Felding.
Foruden et pres på prisen har der i 2004 ligeledes været et fald i salgsomsætningen for 2. halvår, som skyldes en restrukturering af forhandlernettet i Jylland, hvor selskabets største tilknyttede forhandler, Partner Herning, valgte at stoppe samarbejdet. Først i december 2004 var restruktureringen af forhandlersalget i Jylland fuldt implementeret.
I 2005 forventer Xerox at slå mønt på den stigende fokus i den private og offentlige sektor på outsourcing inden for print- og dokumenthåndtering. Endvidere vil Xerox igennem 2005 udvikle en ny distributionsstrategi, og tilføre nye produkter samt yderlige udvide forhandlernettet. De største virksomheder og organisationer vil fortsætte med at blive dækket gennem den direkte salgsorganisation, mens alle øvrige virksomheder skal betjenes gennem et stærkt udbygget forhandlernet.
Der er fortsat stor konkurrence på markedet, og der forventes yderligere priskonkurrence i indeværende år. Derfor skal der en større salgsaktivitet til for at bibeholde den samme omsætning.
På trods af ovenstående er det Xerox alligevel optimistiske og forventer at resultatet for 2005 vil være på niveau med 2004.