Stadig bøvl med Acer-support

Det tager nemt op til en time at komme igennem til telefonsupporten fra pc-producenten Acer. Producenten har kendt problemet længe og lover nu bod og bedring - igen.

Trods flere måneder med klager fra forhandlere er det ikke lykkedes Acer at få sin slutbrugersupport til at fungere tilfredstillende. I marts klagede Henrik Kongsbjerg fra Cubus Data sin nød til CRN, efter at have oplevet ventetider på op til en time på selv helt simple henvendelser til Acers tyskbaserede call-center.

Her to måneder senere er der trods Acers løfter om bod og bedring stadig ikke sket mærkbare fremskridt i firmaets hjælp til slutkunder, og det får dem til at løbe forhandlerne på dørene for at få løst deres problemer.

»Mine Acer-kunder er desperate, når de ringer og beder os om hjælp, og jeg har selv oplevet at vente i 56 minutter på at blive betjent af kundesupporten,« siger Henrik Kongsbjerg til CRN.

Siden marts, hvor Cubus-direktøren første gang rejste sin kritik har Acer oprettet en særskilt forhandlersupport. Det har ifølge Henrik Kongsbjerg hjulpet en smule på ventetiderne for forhandlerne, men der er fortsat problemer med blandt andet mail-kommunikationen mellem Acer og deres forhandlere.

»Kunderne har ikke tid til at hænge i halve og hele timer i telefonen, og så køber de min tålmodighed i stedet. Jeg kan jo gå rundt med et headset og vente på at blive betjent. Men hele setup´et hos Acer er meget mystisk. Lovede mails når ikke frem hverken første eller anden gang, at Acer siger de er afsendt. Og selv noget så enkelt som at sende en fax overstiger tilsyneladende Acers formåen,« siger Henrik Kongsbjerg, som undrer sig over at Acer kan leve med at deres support er så dårlig.

Direktør i forhandlerkæden CBC, Peder Hvejsel bekræfter, at Acer har problemer med kvaliteten af både slutkunde- og forhandlersupport.

»Hvis vi laver en liste over de ting, der spildes mest tid på i forhandlervirksomhederne er det netop servicering i forbindelse med ombytning og produktfejl. Acers øverste ledelse lægger over for os ikke skjul på, at de har problemer. De siger, at der er lagt en plan for at rette op på problemerne, men det tager tid. Så jeg håber, at der er lys forude,« siger Peder Hvejsel til CRN.

Marketingschef i Acer, Poul Bisgaard Hjorth, erkender blankt, at firmaets support ikke er tilfredsstlinende og ikke har været det længe.

»Problemerne på supportsiden er vores vigtigste opgave i øjeblikket. Problemet ligger i vores call-center, som ikke fungerer tilfredsstillende, men vi arbejder hårdt på at finde en holdbar løsning. Det sker ikke fra dag til dag, men vi skulle meget, meget gerne være oppe og køre i løbet af august-september,« siger Poul Bisgaard Hjorth.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere