Det norske IT-service firma InfoCare har indgået en flerårig serviceaftale med Anker Systems, der leverer EpoS-løsninger (Electronic Point of Sale)til en lang række europæiske detailkunder.
Aftalen er ifølge InfoCares marketingchef Martin Dahl et led i Infocares strategi om at satse på service af terminaler i retail-segmentet.
Infocare har i forvejen aftaler med Rigspolitiet, Hennes & Mauritz og Dansk Supermarked.
Martin Dahl vil ikke oplyse den økonomiske værdi af aftalen med Anker Systems, men fortæller, at den løber over flere år og omfatter service, installering, tilpasning og opgradering af hardware og software på cirka 5000 kasseterminaler, som Anker Systems har solgt til den danske detailhandel.
"Der er tale om en ret omfattende aftale og der er lagt op til, at vi udvider aftalen med Anker Systems på nordiske plan," siger Martin Dahl.
InfoCare Service A/S, der er et datterselskab af norske InfoCare ASA, har tidligere haft et lignende aftale med Fujitsu Siemens, der leverede IT til detailhandlen. Men dette specifikke samarbejde er ophørt, efter at Fujitsu Siemens har skiftet fokus væk fra detailsegmentet.