Det var budskabet da HP's vice president, og chef for den amerikanske partnerdivision, John Thompson, talte ved Ingram Micros VentureTech-konference i går.
Udtalelsen kommer dagen efter HP's topchef Mark Hurd annoncerede, at man ville kontrollere partnerprogrammet med hård hånd, og fokusere udelukkende på de partnere der er mest dedikerede til HP.
Ifølge Thompson er HP kun ude på at belønne de partnere der går bedst i spænd med HP:
»Det budskab vores dirketør gav var, at vi vil se på hvordan vi kan belønne de partnere der vil arbejde tættere sammen med HP. For at sige det enkelt, »dem vil vi arbejde tættere sammen med,« sagde John Thompson.
Han sagde dog intet om hvorvidt partnerne vil få reduceret deres markedsføringsstøtte ved salg af produkter fra konkurrerende producenter:
»Vi er godt klar over at der er andre producenter derude. Men budskabet her er, at hvis du sælger storage i dag, så vil vi sælge dig servere og services. Vi vil betale dig mere. For dig der sælger displays, er der større muligheder, hvis du kombinerer et HP display med en HP boks. Vi snakker ikke om at du aldrig kan sælge noget mere oveni det,« forklarede John Thompson.
Thompson gav ingen detaljer om hvordan loyalitetsbelønningen skal udformes, eller hvornår man agter at implementere tiltaget.