»Vi vil regere med hård hånd når det gælder vores partnerskaber,« sagde Mark Hurd på et investormøde i New York i går, ifølge CRN USA.
»Dem der vil samarbejde med os, vil vi arbejde dobbelt så hårdt sammen med, og dem der ikke vil skal vi skille os af med,« forklarede Hurd
Han forklarede videre at han ikke er »anti-kanal« men bare forsøger at styrke samarbejdet mellem HP og de dedikerede partnere. Faktisk sagde han at HP ikke vil betale markedsføringsstøtte til partnere der sælger løsninger hvor der indgår så meget som »35 til 40 procent ikke-HP komponenter«.
»Vi skal være sikre på at vi vælger vores partnere på den rigtige side af kanalen, og at de er meget parallelle med HP,« sagde Mark Hurd.
På spørgsmålet om HP er ved at »eksplodere« kanalen og måske søge en mere direkte løsning sagde Hurd:
»Vi vil ikke gøre noget så binært. Men pointen er at ikke alle kanal-partnere er de samme. Vi har partnere der rent ud sagt bruger HP bokse, HP mærket og HP's logo, som de fylder med andre komponenter og sælger dem som et HP produkt. Sådanne partnere har vi ikke brug for.«