Danske Steelseries vil satse hårdere på det europæiske salg. Derfor har virksomheden hentet en direktør ind, der skal stå i spidsen for EMEA-satsningen.
Michael Krog, kommer fra en stilling som direktør i Boston Distribution A/S, hvor han bl.a. har arbejdet med leverandører som Logitech, Microsoft og Creative. Men fremover skal han bære titlen EMEA-direktør.
»Michael Krog har et grundigt kendskab til distributørernes verden både fra et logistisk og finansielt synspunkt, og det er denne indsigt i branchen, der skal være med til at styrke SteelSeries' salg og position i Europa. I forvejen har Asien og USA selvstændige organisationer med direktører, og med ansættelsen af den nye EMEA-direktør er det nu alle salgsregioner, der er struktureret ens,« forklarer Jacob Wolff-Petersen, der er grundlægger af SteelSeries.
Michael Krog skal i første omgang sørge for at effektivisere og strømline distributionen og logistikken i regionen. Derudover skal direktøren sørge for, at virksomheden får skabt ens prisstruktur i hele EMEA.
Steelseries har eksisteret siden 2001. Virksomhedens første produkt var den såkaldte Icemat, en musemåtte i glas rettet mod gamermiljøet. Siden har virksomheden udvidet sortimentet til gamerne, og Steelseries omsætter i dag for omkring 50 millioner kroner mod 3,5 millioner kroner i 2001.