Markedsandelene gælder for 2001.
Sidste år blev der i Danmark solgt 800 skærme med en størrelse på 25 tommer eller derover. Heri er også indeholdt de ganske få LCD-skærme fra Sharp, som er på 28 eller 30 tommer. Idet antallet af solgte plasmaskærme i Danmark efter europæisk standard stadig er forholdsvis beskedent, er der ikke stor margin at give af for de tre førende producenter. I resten af Europa er Fujitsu General, NEC, Panasonic og Hitatchi også med i toppen.
I 2002 forventer DTC dog, at antallet af skærme vil stige til 1389 - en vækst på 42 procent, mens salget i 2003 nærmest vil eksplodere til 3514 skærme, hvilket er en stigning på 60 procent i forhold til året før.
DTC angiver den store vækst til at skyldes, at plasmaskærmene stadig er meget tidlig i deres udviklingscyklus. Først vil skærmene bevæge sig ind på kontorerne, herefter offentlige steder som lufthavne og togstationer for til sidst at finde vej til de private hjem som en afløser for tv´et.