»En gang i mellem er man nødt til at tage fat på de dyre håndtag for at være klar til fremtiden. Vi har haft et investeringsår, hvor vi har ændret vores produktfokus, har etableret et datterselskab i Hongkong og skiftet salgsstrategi. Derfor er vi tilfreds med at komme ud med et underskud,« siger Erling Hoff Petersen, direktør hos Sandberg.
Traditionelt har Sandberg været stærke på kabler, men i takt med at hele verden er blevet mere trådløs er det blevet et stagnerende marked. Derfor har Sandberg valgt at fokusere på nye produktområder.
» Vi er gået ind på dels i/o-produkter til bærbare. Vi har lavet en del retailvenlige USB-produkter. Det er et vældig stort område. VI er også inde på lydprodukter, hvor headsets er rigtig stort, og har også et udmærket udbud på wireless-produkter.. Det vi er stærke til er jo at lave produkter til private med en god brugervejledning,« siger Erling Hoff Petersen.
Den større fokusering på nye forretningsområder har medført behovet for at kunne styre udvikling og produktion af produkter noget bedre.
»Vi har etableret et datterselskab i Hongkong. Med nye produktgrupper er det vigtigt at vi er hurtigere. Det kan vi ikke fjernstyre fra Danmark. Derfor er det vigtigt for os at have et datterselskab i Hongkong. Et datterselskab som samtidig skal sørge for at kvaliteten på produkterne er i orden,når vi speeder processen op,« siger Erling Hoff Petersen.
Sandberg fik i regnskabsåret 2004/05 et underskud på 1,1 million kroner før skat. Efter skat blev resultatet et minus på 789 tusinde kroner. Sidste år gav Sandberg et overskud på 552 tusinde kroner før skat og 288 tusinde kroner efterskat.