»Vi forventer os utrolig meget af den nye forsikring. Fremover sparer vi vores kunder for en masse bøvl, tid og penge, hvis de mister deres it-udstyr ved pludselige eller uforudsete hændelser. Den normale håndtering af tyveri, skader eller reparationer kræver ofte allokering af mange ressourcer fra it-afdelingen. Det kommer vi nu til livs med vores nye forsikring, hvor virksomheden hurtigt og nemt får erstattet deres tab,« siger administrerende direktør Preben Jørgensen, ServiceGruppen.
Forsikringen dækker enten reparation eller levering af nyt udstyr. Og aftalen tegnes sammen med en traditionel serviceaftale på nyt it-udstyr. Herved får kunden en dækning, som også omfatter en garanteret responstid samt reservedele, arbejdsløn og omkostninger til transport, oplyses det.
»Fremover får kunderne en enkel og problemfri forsikring - uden økonomiske overraskelser. Omkostningerne er kendt på forhånd til både service og forsikring af udstyret. Samtidig garanterer vi kort responstid og lettere håndtering af sagerne, da vi kører med »single point of service« på både service- og forsikringssager. Derfor er jeg også sikker på, at det nye tilbud vil skabe både færre frustrationer og mindre ressourcespild i it-afdelingerne hos de kunder, som vælger vores AllRisk garanti,« siger Preben Jørgensen.