Artiklen byggede på en historie fra det tyske Computer Reseller News, og ifølge Jens Bager er det primært behov hos tyske kunder, der har ført til diskussionen omkring funktionaliteten i Business One.
»Vi har ikke oplevet på det danske marked, at der mangler funktionalitet. På det tyske marked kan det være anderledes. Der har man mange industrielle virksomheder med særlige, »dybe« behov, ligesom man måske sammenligner med funktionaliteten i de store SAP-produkter,« siger han.
Det tyske blad skriver også, at lanceringen af den nye version af Business One - med tilnavnet 2004 - er blevet udsat fra august til slutningen af året. Men ifølge de oplysninger Jens Bager har fået skulle lanceringen kunne ske i slutningen af september. Han mener generelt, at en forsinkelse ikke vil byde på de store udfordringer for de danske forhandlere.
»I realiteten ser vi ikke denne mindre forsinkelse som noget større problem. For forhandlerne kan sagtens sælge nu og så foretage implementeringen i det nye år. Kunder, der ikke kan undvære at få den nye version, kan få den installeret, hvis de en overgang kan leve med, at den endnu ikke er fuldt frigivet. For programmet er færdigudviklet. Det er kun denne sidste aftestning der er afgørende for den endelige release-dato,« beretter Jens Bager.