Citrix tager Lean-On ind som distributør.
Citrix-direktør Jakob Blønd-Sørensen mener, at valget faldt på netop Lean-On, fordi de er en lille distributør, med kun fire til fem leverandører. Dermed har de tid til at koncentrere sig om partnerne.
»Vi går ind og snakker med partnere der føler sig klemt på markedet. Vi hjælper forhandlerne med at bygge forretningen op og er en meget aktiv samarbejdspartner. Det er derfor vi kalder det value-add,« fortæller direktøren.
Han fortæller samtidig, at Citrix har et mål om at have et eller to distributører, og da de to eksisterende har fået samme ejer, gik Citrix på jagt efter en ny distributør.
Valget faldt i følge Jakob Blønd-Sørensen på Lean-On, fordi det er en mindre distributør, hvor direktøren selv er medejer.
»Derfor ligger der blod, sved og tårer i virksomheden - og hjerteblod,« siger han.
Salget af Citrix kommer til at være dominerende for Lean-On, hvor det kommer til at være 70-80 procent af forretningen.
»Det er som om, der er blevet lagt en bombe i virksomheden, og der kommer til at ske eksplosive ændringer over de næste par år. Vi har en omsætningen på under 20 millioner, men i løbet af et par år kommer vi over 100 millioner,« siger Jakob Blønd-Sørensen.
Dermed skal der både ansættes nye medarbejder og flyttes i nye lokaler. Men direktøren er godt tilfreds.
»Vi er meget glade for, at Citrix tror på os, og glæder os meget til samarbejdet,« slutter Jakob Blønd-Sørensen.