»Vi har vores eget overvågningssystem og har personale tæt på serverne, men kun inden for vores normale åbningstid, det vil sige fra klokken 9 til 17 på hverdage. Vores aftale med Azero gør, at de dækker tidsrummet fra 17 til 9 på hverdage og i weekenden samt på helligdage,« siger Martin Svanevik Petersen, salgschef hos jay.net.
»På den måde kan vi tilbyde vores kunder meget høj service døgnet rundt,« lover han.
Azero varetager driften fra sit eget døgnbemandede driftscenter i København NV, og er der behov for service på hardwareplan, sendes en Azero-tekniker ud til jay.net uanset tidspunktet, forklares det.
»Vi er glade for at byde endnu en kunde - og specielt en kunde som jay.net - velkommen i vores serverdriftprogram. Det specielle ved jay.net er, at de selv varetager noget af overvågningen på hverdage, men outsourcer resten til os,« siger Jesper Raaberg, driftschef hos Azero.
»Det er en lidt anderledes løsning, end vi er vant til, men det var ikke besværligt at sammensætte en løsning, da vi fik klarlagt jay.net og deres kunders behov,« tilføjer han.