Prisportalen PriceRunner udnytter nu, at EU-domstolen for nylig underkendte det 16 år gamle danske forbud mod annoncering af rabatkuponer og købsbetingede konkurrencer.
Portalen lancerede i sidste uge rabatkoder på sitet, der giver forbrugerne mulighed for at spare penge ved at udnytte forskellige rabatmuligheder.
Hos onlineforhandlerne Proshop vækker tiltaget dog ikke den store begejstring.
»Jeg har svært ved at se, hvad jeg skal bruge det til. Med de lave marginer der er, er der jo ikke noget at give af. Jeg ved godt, at rabatkuponer er populære i udlandet, men herhjemme synes jeg, det er lidt forfejlet « siger direktør i Proshop, Poul Thyregod.
Det er PriceRunners direktør, Martin Andersen, ikke enig i.
»Det er netop på grund af de små avancer, man skal bruge det, for det giver gode muligheder for mersalg og markedsføring. Der er jo også mulighed for at give 100 kroner i rabat ved køb for over 1000 kroner, eller tilbyde gratis levering eller et ekstra kabel,« siger Martin Andersen.
Han fortæller, at PriceRunner allerede har lavet aftaler med virksomheder som Dell, Symantec, Pixmania og Philips. Sidstnævnte tilbyder for eksempel gratis forsendelse ved køb over 600 kroner, mens Dell hver uge sender rabatkoder til forskellige produkter.