Dell har allerede skudt kanalprogrammet PartnerDirect i gang i USA, blandt andet med aftaler med Wal-Mart. Samtidig har Dell lavet aftaler med britiske Carphone Warehouse samt supermarkedskæden Carrefour, der skal sælge Dell i Frankring, Belgien og Spanien.
Nu åbner Dell også sit PartnerDirect program i Canada og EMEA. For Canadas vedkommende starter programmet i januar og for EMEA i februar. Dells danske direktør, Stig Jørgensen, er dog stadig meget fåmælt om de danske partnerskaber.
Stig Jørgensen vedholder, at der ikke er lavet nogen partneraftaler i Danmark endnu, og ønsker ikke at kommentere emnet yderligere før i begyndelsen af det nye år.
Det kommende Dell program kommer til at dele partnerne i to lejre:
Registreret partnere, der kan gøre bruge af loger, Dells partnersektion på nettet til at bestille samt finde markedsføringsmateiale etc.
Certificerede partnere, der er for partner, der vil investere i et dybere forhold med virksomheden og tilpasse sig Dells strategiske prioriteter. Samtidig kan de certificerede partnere få adgang til demo-modeller.
Begge partnermodeller giver samtidig mulighed for at sælge Dell's produkter.